Thursday, January 15, 2009

ISA MA SUREN



Sonad kolasid ikka ja jalle Kamal Awaga korvades, saates valuhoogi labi tema haavatud keha.
Need olid viimased sonad, mida tema 9 aastane poeg Ibrahim utles, enne kui Iisreali sodurid votsid ta laskeharjutamise margiks.
"Nad tapsid mu poja kulmavereliselt," utleb leinas olev isa.
Ibrahamis sai kaaslaseks 350 palestiina lapsele, kelled juudid on tapnud 3 nadalase runnakute jooksul. Aga kui teised on langenud pommide voi kuulide ohvriteks, siis Ibrahami saatus oli isegi traagilisem. Temast sai Iisreali sodurite marklaud, kelle peal harjutati tapsuslaskmist.
"Juudid ei naidanud halastust tema nooruse ja suutuse parast," utles pisarates olev isa Gaza linna Al Shefa haiglas.

Paiksepaisteline paev

Mitte midagi ei valmistanud Awaga perekonda ette eesseisvateks traagilisteks sundmusteks sellel paeval. Nad tousid ulesse paiksepaistelisel hommikul, olles paevi olnud lukustatud uhte vaiksesse tuppa majas, et Iisreali pommitamise eest pogeneda. "Ema, soome tana hommikut meie aias. Ma olen vasinud siin toas olemisest," meenutab ema Ibrahami palveid. Tunni aja parast oli laud aias kaetud, perekond lootis nautida uksikuid rahu hetki, teadmata, et neil hoiti silm kaugustes peal. Esimene mursk viis laua ja jargmine havitas nende maja.
"Isa, ma suren," nuttis Ibrahim oma isale, kes oli totanud oma poja korvale.
"Ruttu, lahme," huudis Awaga oma naisele ja kahele teisele oma lapsele, samal ajal kandes veritsevat Ibrahimi. Aga enne, kui nad olid isegi oma varavani joudnud, uus kuulirahe tabas neid. Uks kuul tabas ema jalga ja teine isa vookohta. Ibrahimi nooremad vennad jooksid pommitatud maja varemete taha peitu.

Laskeharjutus

Kui kuulid loppesid, lootis perekond, et see on koik. Kuid Iisreali sodurid ei olnud veel lopetanud.
"Kui sodurid tulid majale lahemae, ma arvasin, et nad tapavad meid koik," raakis Awaga, kes teeskles tol hetkel surnut. "Aga nad sihtisid mu noorema lapse peale," raakis isa meenutades rasket hetke.
Uks sodur tuli Ibrahami kehale lahedale, tostis ta jalgade peale ja naeris, kui teine sodur tulistas surnud poisile pahe. Naer muutus valjemaks, kui poisi keha viidi korgemale kohale, kus nad alustasid oma "pidu".
Terve tunni vaatas isa, kuidas Iisreali sodurid tulistasid voidu tema surnud poja keha pihta.
"Iga kuuliga nad umisesid mingeid sonu, mis kolasid kui voiduhuue."
Kui nad lopuks lopetasid Iisreali sodurid lahkusid majast. Neli paeva moodus enne kui kiirabi tootajad leidsid tee perekonna juurde ja viisid nad haiglasse.
"Mida mu poeg tegi, et ta seda teenis?" kusib Awaga. "Juudid ei tapnud mu poega mitte uks kord vaid tuhat korda."

Allikas


Hetke seisuga on tapetud ule 330 lapse.

No comments: